[rádióbarát változat]

Amint a tülkölés fölhangzott, mezítláb kiszaladtam a gangajtóba. Azt hittem, nagyon korán van, még nincsen is reggel. Vöröslött a túloldali ház fala.
    Milyen jó nekem: bennem a tülkölés az nem az autó elektromos dudájakén tutul, hanem tényleg: marhatülökből.
    Azzal fenyegettek: Ha így folytatod, kondás leszel!
    Mikor mit folytattam: ahogy ettem, öltözködtem. Lógott a cipőfűzőm, vagy tarkómra vágtam a sapkám schirmleder-ét.

Aki tülkölt, az a kondás volt, Sanyika. Este, amikor hazahajtott, már csak a porát láthattam a csürhéneknak s abban a zöld manóárny a Sanyikáé volt.
    Az út porára vékony barna kérget vont a hajnali harmat. Disznók, süldők csajla fülekkel, egy kis kutya cickázott, és a járdán a furcsa klaffogás: kunkortalpú gumicsizmában Sanyika igyekezett, megállt és óriásit tutult a tülkébe.
    És tényleg szerencsém volt:   Még kondát látni -ha már csak csürhe is volt.

Egyszer aztán Sanyika és Böske, az asszonya jöttek be a kocsmába. Még őszinte gyermek voltam, alig értem föl a pultot s persze szabad volt belül állnom, hiszen a nagyapám volt a csapos. Szájtátva néztem Sanyikát és Böskét, mint állatkerti állatokat és olyan csudálatosan  büdösek is voltak. Nem láttak senkit a pultnál, tehát körülményesen toporogtak az ivó közepén, hogy mindentől egyenlően távol álljanak -mintha az üres asztaloknál bárki is ült volna.
    Soha, senki nem mondta nekik, hogy nem ülhetnek le a kocsmában.
    Ők pedig soha nem is akartak leülni.
    Viszont egyébként akárholis leülhettek. Leültek a tanácsházánál a padra, amire senki nem mert leülni, leültek a szovjetemlékmű peremére, nem féltek a háborús emlékműnél sem leülni, pedig az temetőkerítéssel volt körbekerítve meg koszorúk is voltak ott, tehát, képzeltük, halott is fekszik a szobor alatt. Egy halott katona, akinek a puskáját Fürt Jancsi és Lacika ki akarták ásni.
    Sanyika és Böske  arra járvást a templomlépcsőre is leültek. És még a pap bácsi se zavarta el őket, ugyanúgy mondta nekik is visszaköszönésképpen a mindörökkét, mint másnak.
    Az iskola díszbejáratánál is elüldögéltek a zuzmós lépcsőn. Egy reggel azonban hatalmas, fonottkalács szerű emberszart mutogattak ott a gyerekek, és attól kezdve a pedellus Jóska bácsi elzavarta őket még a nyáriszünetben is. Mert pedellus Jóska bácsinak nem volt nyáriszünete.

Aztán indián lettem, és lenéztem Sanyikát meg Böskét, mert minden sápadtarcúak legalja nyomorult sápadtarcújának láttam őket.
    Pedig különben szép rézbőrük lett volna az évtizedes kéregszerű piszok alatt.
    Viszont ha hozzájutottak, tüzes vizet vedeltek, méghozzá annyit, amennyi csak beléjük fért.
    Száz forintért kipucoltak egy reterátot. A kocsmában volt elzárva a hosszúnyelű cserpák, a lapát, a vödrök, a kis klórmeszes pitli és a seprűcsutak. A nagyanyám zárta oda, hogy el ne adják. Sanyika és Böske kérték meg, vegye el tőlük a szerszámokat, mert hozhatja úgy az idő, hogy ők azokat eladogatják, és akkor mi lesz. Száz forintért  -de a kontóra már italt hozattak, pálinkát. Amikor már Böske is végzett a klórmeszes szenteléssel, neki is álltak, és ha a gazda nem figyelt oda, otthelyt, a ganajdombnál leitták magukat. Ezért a tapasztaltabb gazdák csak az utcán adták ki nekik az italt, seprűvel fenyegetve őket, hogy legalább egy sarokkal arrébb vagy a túloldalon kezdjenek el inni.
    Szépen, nem mohón, a kortyokat testvériesen elosztva kezdtek inni. Böske néha valami port rázott ki a markába, azt hittük pezsgőpor, de kevesebb is volt, meg fehér: kombináltpor.
    Nagy nehezen szereztünk kombináltport: fenekeserű volt, kiköptük. Ravasz Holló testvérünknek  hitt a gyógyszerész, mert az ő nagymamája is vett a kombinált porából. A kombináltport a gyógyszerész készítette. Mindenre jó volt, főleg fejfájásra.
    Ha Sanyika és Böske kezében üvegek villantak, és Böske hozzá nyalta a kombináltport, a  sápadtarcú gyerekek már gyülekeztek budapestet látni.
   

Azt beszélték a sápadtarcúak, hogy Böske két forintért józanon is megmutatja  akárkinek is a budapestjét.
    Nagyanyám elmagyarázta neki, nem szabad ilyet csinálni, mert ezért elvitethetik bolondokházába.
    Böske ilyenkor azt mondta, hogy ő nem bolond: Tessék! -simpicisimus, átrium, bédekker, eau de cologne, ámbátor, készkezességvállalás, pazsálujsztá, kharaso, abficken. Nagymanyám erre azt mondta, ha csúnyául beszél, a szájára is üt!
    Ölvész Pityu és Gál Zoli öt forintot kínáltak a józannak látszó Böskének, ha megmutatja nekik a budapestjét.
    Gyerekek, nem nektek való az: pók nyő a szemetekbe!
    Ölvész azt mondta erre, ő nem gyerek: ivott már pálinkát.
    Böske rájuk ijesztett: ha nem mennek el, olyat fingik, elájulnak. És már kezdte is… Gál Zoli szaladt gyorsabban, pedig ő még csak bort ivott.

Azt is mesélték Sanyikáról és Böskéről, hogy az utcán fényes nappal basznak. Tudtuk, hogy mi a baszás, de nem hittük el. Nekem egy cigány barátom, a Miki apróra elmesélte, mi az, de nem hittem neki. A felnőttek, amikor súgdolózva beszéltek, néha hangosan kiáltották ezt a szót, ámde nekünk nem szabad volt hallgatózni a susogott részletek után. Úgy is véltem, hogy ez a baszás dolog olyasmi, ami felnőtt  nénik témája más felnőttekről.    
   
Hanem egy szép nyárvégi nap, úgy 1971 augusztusában a Kakuk Marciban! Amikor a számban az olvasás édes ízével az Olcsó Könyvtár -kiadást a szalmazsákra fordítottam sóhajtva: Ez! - igen. Szőlőcsősz voltam. A könyvből fölsejlett: Hiszen ismerek én is ilyen embereket: Sanyikát és Böskét.
    S nekiáltam elbeszélést szőni.
    Hosszú sorozatokat. Már november volt, és én Sanyika és Böske gyermeke, és egy féltestvérem, nem -javítottam- Böskének egy keresztlánya, aranyhajú és kékszemű…
    Az irodalom akkor még egy boldog, végtelen és szabad mezőnek látszott.    Annyit azonban már sejtettem, hogy a mesémbéli Sanyika meg Böske nem létezhetnek papíron. Ezért a történetfolyamukban Sanyikát Mauk bácsinak és Böskét Bobókának neveztem. Ösztönszerűen éreztem rá arra, hogy a jóhangzású neveknek és ismételgetésüknek az a szerepe, mint tejfölnek a levesbe. Fradileves -Mindentbele! -aztán tejfölt is meg ízvarázst.
   

Mintegy mellékesen azért igyekeztem utánajárni az igazi történetüknek is, ezért:
- kikérdeztem nagyanyámat. Nagyanyám azt mondta, ő igazán nem tudja, így jöttek ide a háború után, talán nem is öregszenek, mert semmivel sem látszottak akkor fiatalabbnak, mint most, és Böske állítólag valami régi, neves bárói család balkézi lánya és nem is Böskének hívják, hanem Henriettnek. Nem, nincsen gyerekük, mert a Böskének, amikor még a kastélyban tartották, valamilyen műtétet csináltak, hogy ne lehessen gyereke.
-Rézi néni állította, lennie kell valahol írásnak is arról, hogy Böske a báró Dzs. család gyermeke -Henriett az igazi neve, és még csak nem is balkézi, csak hibásan született. Hibásan? Bolond, na! De egyébként kérdezzem a papot.
-a pap bácsi is érdekesnek találta, kért, várjam meg kint, a sekrestyénél, ő ezt most meg is nézi. Fél óra múlva jött, mert még telefonálnia is kellett: Böske sohasem volt Henriett, bár lehet valami a Dzs. családhoz fűződő balkéziségben, mert a tanácsi papírokkal is egybevágóan Kis Virágként jegyeztetett be az anyakönyvbe 1911. szeptember 11-én, szülei: ismeretlenek. De miért érdekli ez egy ilyen kisfiút. Ne tessék haragudni, léptem hátra, de én már a felnőtt könyvtárba vagyok átiratkozva!
Elég baj az, mondta a pap bácsi.
-…a faluba jöttek? hiszen itt éltek mindig, csak kint a kastélyban -vitatkozott nagyanyámmal nagyapám.

A végtelen történetüket elővettem és hozzáfűztem valamit.

Van egy füzet, abban egy lap, annak a tetejére fölírva: Filemon és Baucisz
Ó, én kis művelt! Biztosan a mai tenyerembe mászna az akkori képem.

Egy novella üldözött, nem hagyott nyugton, azzal keltem -feküdtem: Ez az! Jobbízű volt, mint a Kakuk Marci eleje. Szállítóknál -valami ilyesmi címmel találtam rá. Ez az, gondoltam, ez az irodalom, így kell írni. Vagy úgy, ahogy Móricz a Rózsa Sándort. Vagy Exupery A déli futárgépet -amiből semmit sem értettem jóformán, csak a rőzsetűzropogás szerű pa -the- tique -pa-the-tique -et, amiről azt gondoltam, hogy csakis a francia nyelv sajátos zenéjéből származhat át, ezzel még Maupassant meg Zola fordítói sem bírnak. Igen komolyan elhatároztam, hogy megtanulok angolul és franciául, mert gyermeki eszemmel azt hittem, hogy egy regény az elolvasása után is még mondatonkint megmarad az ember fejében TEHÁT szavanként lehet szemelgetni azt.  Mikor, mi, de A szállítóknál maradt mindennapian, újra és újra elolvastam, aztán a könyvtárban kérdeztem utána, és kinevettek, hiszen nem is kortárs, Gelléri meghalt már rég, kötelező is lesz majd, azt hiszik, elolvasni, majd a gimnáziumban. A kocsmában minden nap találkoztam fuvarosokkal meg trógerokkal, öt tonnás kocsikba fogott fuvaroslovakkal, akikben, mint egy autóban, volt rückwerts, azaz maguktól tudtak curikkolni. Izmos emberek nehéz munka után sört vedelnek -csak itt nincsen park, emelet, meg mackó. Jó, mondtam, amikor a kötettel végeztem, a kötelező szöveg nemigen ízlett, mert a baloldaliról úgy tudtam, az kommunista, a szocialistáról azt, hogy az végül egyszer úgyis kommunista lesz. A kommunistának pedig a kötelezőeket letudván róla, bennem valahogyan avas posztókabát szaga volt, egy kommunistát úgy képzeltem el, mint valami fináncot, aki a legjobb évjárat legtisztább és legjobban kezelt borából is idegen gyümölcs ízét érzi, amíg a pénzt vagy az ajándékot meg nem kapja, de ugyanígy, a bögrecsárdák kétemberes, krepp-papírral festett lőréjére is ugyanúgy rábólint -persze Csapájev, az más, és Makarenko meg Micsurin, de Gorkij főleg más, és én se akartam a németekkel lenni, holott a családom teli volt sch-ekkel meg tz -kel meg még volt egy fedr ß-szel is, és folyékonyan olvastam gótbetűs imakönyvekből. Mégis, jó, valakinek lennie kellett a németekkel, és miért ne én legyek, majd fölváltanak. Néha fölváltottak, és lehettem az egyik a négy pácélos közül, de nem Janek. Szivesen voltam minden filmbéli kommunistával, de akiket apám mutatott az élő, köznapiak közül, egyikben sem volt semmi bizalmam. Ha valamelyik sápadtarcú nagyon jól beszélt, és, legalábbis retorikailag sakk -mattba szorított bennünket, rézbőrűeket, kiszóltunk a szerepünkből: nem kell a kommunista duma. Indián kevest beszél -retorikailag képzett meg sokat. Amikor azt hallottuk, hogy a kedvelt tanárunkat a szerelmi életére hivatkozva küldték el az iskolából, ezt kommunista dumának neveztük, mert ki nem tudta, hogy az igazgató melyik tanárnőt keféli, a tanárnőnek a férje, egy funkcionárius egyébként meg röptiben a legyet is. Ekkorra már el kellett hinnünk, hogy bizony a baszás igaz, létezik. Erre úgy vélekedtünk, hogy az emberek többsége annyiszor műveli az életben, ahány gyermeke van -kivéve a házasságtörő kéjenceket.

 

Ó, persze, az én filemon és bauciszom közben Biginéni -Bagibácsi lettek. (1976.) Megvolt őnékik mindenük, téglapadozatos konyhájukban sparhelt és a kopásaiknál aranyba játszó csakis ódon bútoraik, meg még telepes rádiójuk is. Mert a villanyukat kikapcsolták. És a kályhából kivilágló rőzsefényben örök szerelmesen bújtak össze csíkos dunyháik alatt -a kötelező lábmosás után.

    Az idő előrehaladtával (1978.)visszaemlékeztek fiatalkorukra, amikoris az eső, ha Macondo -ban is, ugyanúgy zuhogott tehát s Violka (akkor úgy hívták) hüvelynedve csermelyként eredett meg s Gézuska spermapatakja is márquezien áradott. Miközben semmilyen gyakorlati tapasztalatom nem volt, és az akkor már 17 éves Regélj Róka testvérem útmutatása szerint középső ujjbegyemmel a pofámba simogattam be az érzésért az ínyemig le: milyen lenne egy budapest belülről.
    És: "Megölelték egymást, úgy aludtak el."
    A szociográfiai mélységet kitaláli -Laci fiuk világította be, aki telepakolta a konyhájukat a kor minden jójával, például a kánikula derekán tíz üveg kőbányai sörrel, meg fokhagymás mozaikkal és parizerrel rúdszám, mert egy hűtőt is hozott nekik a villanytalan házba, aztán alkonyatkor a két öreg kiült a sörökkel megint meghalni boldogan s a kutyafalkának, macskarajnak osztották szét a parizereket.
    Egy időben úgy gondoltam, fokozhatnám mindezt, ha viszont Piri lányuk fölvinné őket a lakótelepre.

Eltűntek. A szomszédok szerint (fél kilométerre lakó részeges pályagondnokné) a Böske Piri lyánya értük jött a wartburgjával és fölvitte őket a lakótelepre.

Egy profi író ilyenkor a levegőbe öklöz: Márquez [én!]! Márquez [én!] lő -Gól! Én meg ráhagytam istenre: a történeteket ő írja.
    Ajtajuk már régen nem volt.
    Nagy levegőt vettem, még a gang porában állva: és!
    A matróztrikóm a szám elé kaptam.
    Nem vártam ki, míg a homályt megszokja a szemem.
    A vakolat volt csak mesebéli, körül, de az is csak váll, fejmagasságon fölül. Tűznek helye sem. Az egyik sarokban fölhányva rongyok. Edény, bútordarab, semmi. Néhány visszaválthatlan üveg, amit senki nem mert elvenni tőlük. Széttaposott tollas varjúbőr. (A profi éhszakácsok a varjút megnyúzzák.)
    Visszamentem levegőt venni -pedig a szobát még nem is láttam.
    Mégis, szükségem volt valami önbizalomra, ezért Böske Piri lyányára gondoltam és a lakótelepre.
    Otthon aztán tiszta oldalpáron írni kezdtem: Miganga és Dondika a lakótelepen.
    A lakótelepet úgy képzeltem el, mint a cselédszobát. Zsuzsika a dorkója sarkával húzott egy átlót: az volt a Vályiék fele, és oda (így) a lábukat nem teheték be. -Vagyis a lakótelep ilyen, de nagyon is látható, sőt, átláthatatlan vonalakból áll, papírfalakból, és azért tehát, amiért a Sor lakói is, mindenki mindenkit utál, mindenkire irígy -"Palacsintért zabál, de a másik szájából a pirítóst kiirígyelli!" Nosza!
   
Amikor újra elővettem és átfutván csak, amit írtam úgy találtam, hogy egyrészt Sanyika és Böske az életben hülyék lennének egy percre is ottmaradni az ismeretlenben, nemhogy melegfagyit majszolni a városi parkban, másrészt a lakótelepi élet kritikája bennem inkább vackoros savanyaság: mintha valójában a lakótelepi lét szabadságára vágynék, aholis az ember akár a feje tetejére is állhat, az se érdekel senkit, és ha az ember beáll a színházba díszletet tologatni, arra se mutogatnak rá.
   


Motívumnak jó lesz -gondoltam később Sanyika és Böske történetéről. Olvastam ugyanis könyvet ilyen címmel és egynémelyik novellát jónak találtam: csodálkoztam: hogy' lehet ilyen témákat nyomtatásban is? Ekkoriban még a szerzők neve nem nagyon érdekelt, meg sem néztem. Emlékszem egy novellára, amiben egy rokonszenves értelmiségi fiatalember albérleti vergődése volt a főtéma. Az írónak a bitlisznél is hosszabb frizurájához igazi nagy magyar parasztbajusz -ez lehet aztán a csóka, gondoltam, mert nálunk a faluban a helyi  pártplénum elé került az az értelmiségi, akinek csak nyakba nőtt is a haja. 
    A következő oldalpárra fantasztikus novellát írtam: Megérkeznek az idegenek, gyorsan nem feltűnő alakot öltve ismerkednek velünk: milyen érdekességeket látnak: kerékpár először, majd vasút, sertéstelep, téesziroda-szaglásuk nincsen, mert az az alakfelvétellel nem jár, ezért úgy tapasztalják, hogy a menzán azt mérik kerek mélyítvényekbe ki étel gyanánt, ami a sertéstelepeken táplálkozási végürüléknek látszik -ilyesmi.
   
   
Egyszer, amikor a rumot pohárról pohárra úgy mértem ki magamnak, hogy csak arra ügyeltem, a nagy igyekezetbe ki ne hányjam, eszembe jutott Böske, ahogy az árokparton iszik.
    A föld vonzott, a fák rámdőltek, a lábaim elszaladtak, de nagy rutinnal már sikerült úgy zuhannom, hogy a házfalról csússzak le lassan a sárba: Sanyika villant be: hogyan oldaná meg ő. Sokszor rohant el a kocsma előtt a porban úgy, a lábai után, hogy a nagyárokig kitartson s ott hemperedjen meg a bürökben.
 Ó, novellák boldogabbik végei! Az életben is könnyebben végzik, még egy illdomos novellába is beleférne, bőséggel szeretkeznének hirtelen húszéves hamvából kélt vágyukban és úgy, patakzanának. Mesés -mondásan iramlanának holt avar arany lemezkéi között a folyó holdezüstjébe el. Csakhogy négy kilométer az dűlőutakon is ide. Jó, akkor még mindig ott van: Amerikás Gyula két üveg viszkit ad nekik, és annak otthon a-ne feledjék kérem a villanytalan konyha poros téglapadozatát!- az ónémet kredencet és székeket, a krumplihéjat a tűzhely alatt, teháthogy Amerikás Gyula viszkije, egymásba teszik, amijük van, és -Borgó kutya vagy Cirmi cica jöhet! Avagy Disznóba Szoó Sándor fuvaros invtálja őket tököt hasogatni a tökfeődre. A gyógyszeralapanyagnak hazudott héjnélküli tökmag, amit nem szemetelő szotyola gyanánt belga futballmeccseken ropogtatnak -de csak olyan szerkesztő kezébe add, aki hallott már a héjnélküli tökmagról.
   
Én…- még fuvaroztam is innen föl Szikszóra, onnan üresen le 'Roffra, onnan pedig le megint rakottan Gyomára vagy Endrődre, sose tudom megjegyezni, melyik melyik. Szikszóról meg Endrődről vagy Gyomáról meg erre -egyenesen keresztül viszik föl: Belgiumba. Annyi rokkant emberrel még nem találkoztam, mint azon a napon. Senki emberfia, akivel beszéltem, két kilónál többet nem emelhetett, se a gazdák, akiknek fuvaroztam, se az embereik, még Füles kutyának is papírja volt róla, nem beszélve persze a tőzsérekről, üzérekről és a speditőrről. Mind a valahány tonna az én vállaimon fordult aznap. Tersánszky állt csak oda segíteni föllökni a zsákot, és Gelléri a szemüvege nélkül, hunyorogva, hogy egy ekkora balF-t mint én, amikor ismertem Sanyikát és Böskét is, oda -vissza olvastam könyvtárakat, itattam föl konyhaszivaccsal s facsartam korsóba rumot mocskos konyhakőről föl, minden nap (1999-2002) integetek a gyomai nyomda berlinikék[!] transzporterének, amikor pestremenet kilelőz a kedvenc könyveimmel vagy az egyeb szép nyomtatványaikkal föl, nem tudom elképzelni azt, és egyébként tök' helyesen, hogy más kiadó, mint A Lehetséges Kettő valamelyike adja ki a könyvemet, és akkor tessék: megengedem magamnak a luxust, hogy nem írom meg egy rendes illdomos novellában Sanyikát és Böskét.

Gelléri érzékenyebb: a szélre ül ki és bámul el. Tersánszky azonban nem adja föl: Vagy legalább Az Év Botránykönyve Kiadót céloznám meg vagy a P, F, EgyüttB & Utána Csavarnak egy Marcsiszivart -Minta Zállat Kiadó-t?
    Mint a Krisztián, aki beült Ferinek egy kibeszélősóba?
    Na, például! -vágja oda Tersánszky még.
    Szinte hallani, ahogy Gelléri fázik Tersánszkytól. Tersánszky viszont attól retteg, hogy én mindjárt Krúdyval jövök, és a Vak Béla torzó  kisregényen szemléltetem néki a színen ponyvás vérpornótól a mélylélektani szociofényképig rétegezhető szerkezetet, a pompás, joycei szöveghízlalásokat a kétféle fűzési technikával (ti, hogy szóismétléses és rokonértelműszavas indítások). -Tersánszkyról máma valahogy nem kecsded beszélni, pedig személyes előrehaladásban (am. jópofasága) nagypályás focicsaptra való követője van -mint a szabólőrincistáknak is.

Két batyu bandukol a nemlétező padkán. Jobb tükör, nem mászott be az árnyékomba egy személyautó, látom fel -fel tünedezni, a plató hátsó sarkánál a tükrét vagy az árnyékából valamit, vagy már holtterembe van? Mindenesetre az indexet kivágom balra és sasolok hátra, esetleg egy bajnok a távolból száznegyvennel?
    Mert a két batyu egy-egy ember: annyira szegények már, hogy nem mernek kerékpárt lopni, és annyira gyengék, hogy ellopnának tőlük akármilyen kerékpárt még ha vasabroncsán is zörögne.
    Szép lenne azzal zárni, hogy Sanyika meg Böske -lassan lejár már az idejük és a sírjukból újra kihányják a földet, a hányás tetejére csontjaikat, hajas koponyájukat a világijó fogaikkal. Ó, bár szappanosodván a sziksós (vagy mi') földben  mumifikálódtak volna: szép kis mai édeskés novellahősként mutogatnák múmáikat a disznóvery csanelton.
   

Címkék: sanyika és böske

A bejegyzés trackback címe:

https://frickzenekar.blog.hu/api/trackback/id/tr461655879

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: best Web hosting Services 2018.12.24. 22:50:47

10 pompás kép arról, milyen lenne a Star Wars a mindennapjainkban - [Nerdblog]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barát József guru 2010.01.08. 17:49:41

@Trójai: Erről beszéltem, hogy képtelenek vagytok valamit a maga valójában élvezni. Frick nem egy precíz típus. Ha az lenne, nem nekünk irkálna, hanem hites könyvvizsgálóként húzná a nagy lóvét.

Harpi 2010.01.08. 17:55:39

@Barát József guru: Ebben alapvetően igazad van, ebbe az anyagba én biztos nem javítanék bele. Itt nem. Persze, ha behozná hozzám, úgy visszabasznám...! D:))
Á, nem, hülyéskedek, nincs ezzel semmi baj - most már pláne. Jójezígy.
Hanem Frick nagyon is precíz pasas volt, ellentétben Emlékzenekar kollégával! És ebből volt is itt egy kis anyázás pár napja.

Barát József guru 2010.01.08. 18:04:41

@Harpi: Nem láttam, de mint guru tudom mi volt itt. SŐt, még azt is tudom mi lesz itt.

De viccen kívül, szerintem Emlékzenekar inkább érdemi hozzászólásokat várna, nem azt, hogy belelóg a cím a fejlécbe, meg mit hol ütött el.
Azt tudja.

est komor őre. 2010.01.08. 18:14:27

őőőőjjj a kurva kibaszott életbe, összejött a sok tollforgató pennageci.

tessék menni súlyzozni, kokszolni, este pedig ferdülni , de rendesen, nem ám itt szellemi seggbebaszósat játszani.

én most felrakok perkeltet

Harpi 2010.01.08. 18:14:42

@Barát József guru: Nem értek egyet veled.
Egyrészt azért, mert Emlékzenekar szerintem vagy nem tudja, mikor mit ütött el, vagy tudja, csak szarik rá. És szerintem mindkettő több mint hiba - ebből volt itten hajtépés. Merhogy egyikaszonygya itt ez is belefér, a másikaszonygya, nincs olyan, hogy itt, ebben a minőségben nincs. Mert Emlékzenekar tud kurva jókat írni, ha odafigyel, és vagy miért nem figyel mindig oda, vagy miért nem egy kis odafigyelés után nyomja meg azt a rohadt Publikál gombot.
Másrészt meg pontosan ezért. Merthogy Emlékzenekarnak marhára semmi szüksége arra, hogy itten mi tanácsokat adjunk neki, inkább néha a tökére kell lépni, hogy szedje össze magát, és csinálja rendesen, amit elkezdett.
Efessel (vagy Őrünkkel?) volt nem kis vitám, mert nem értettem meg, hogy itt, ebben a médiumban mi a fontos. Igaza volt. De én akkor is azt mondom: magához, igenis, legyen méltó Emlékzenekar. Frickről nem is szólva.

Barát József guru 2010.01.08. 19:43:41

@est komor őre.: nálatok perkeltnek hívják a maszturbálást? ez melyik tájnyelv?

Barát József guru 2010.01.08. 19:45:10

@Harpi: mert egy kibaszott művész, azért nem figyel oda semmire

est komor őre. 2010.01.08. 20:48:58

@Barát József guru:

de kurva jó fej vagy, bazdmeg.
hát halálra röhögtem magam rajtad, de komolyan.

kac.

Trójai 2010.01.08. 21:02:01

@Barát József guru:
Azért a MŰ-re nem lenne hátrányos odafigyelnie a művésznek.

@est komor őre.: Rajtad is jókat szoktunk nevetni.
Mondjuk nem azért, mert vicces vagy.

Barát József guru 2010.01.08. 21:55:15

@est komor őre.: örülök, hogy fényt vihettem az estédbe, ha már a guminőd sajnálatosan kipukkadt perkeltezés közben

váltakozó feszültség 2010.01.08. 22:25:32

@Barát József guru:

nekem bazdmeg guminőm van, dugom is, csak úgy füstöl, de amit te művelsz, azt hiába rejtegeted, kitudódott:

apró kis állatkákat fogdosol össze és dobálod őket bele élve forró vízbe, mindezt szopóállarcban és latexben, és miközben ártatlan kis párák halálvinnyogásukat hallatják, egyik kezeddel vered azt a szánalmas kis péniszed, másik kezeddel egy nagy fakanalat tartasz, amivel a még élő, kúszó, kis menekülő lényeket a már halott állatkák közé nyomod, és azt sikongatod:

ŐŐŐEEEE ŐŐŐŐEEEE
FŐJJMEG KIS KECSKE
HHHÍÍÍ AAAAA
RON-DA MACSKA
MAM-LASZ MAM-LASZ
FŐJJ TEN-GERIMAAA-LAC!

Szörnyű lélek vagy te!

Harpi 2010.01.08. 23:06:21

@váltakozó feszültség: MEKKTRÓBÁLTAM, DE NEM MEGY. AZÉRT SZÉPEK VAGYTOK ÍGY EGYÜTT. SZERETTEM VOLNA EZT A SZÉP TÁRSASÁGOT ÖSSZEHOZNI, HOGY EGYÜTT ÖRÜLJÖN. DE VALAGHOGY NEM MŰKSZIK... HÁT BOC...V...V...H.FRE

váltakozó feszültség 2010.01.08. 23:43:38

@Harpi:

zilált, borzasztó világ... ritmus, tempó, zakatol

ŐRÜLET!

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:17:27

@efes: Baszom alássan, van másik, rendes kéziratban fekvő novelláskötetem, ha érdekel, @ben elküldöm neked. Nem kell a Golden Faßl-nak sem, mert regény kell. (de abban se legyenek összetett mondatok, mert az esterházyass, de ne legyen benne banalitás sem, mert az brótigenes..)

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:21:18

@váltakozó feszültség: Szerkesztő az kell. Még az elütéseimet se látom meg a güllyedt szemeimmel. A szerző, az olyan, minn a disznó (én a tudathasadásaim mentén egész kondát kiteszek) a szerkesztő pedig a cürhés (avagy kondás.. na, a kanász, az a legmagosabb szint, mert van neki egy olyan kis kanja, szelíd szóra kezes nagyon .. de előtte a kanász odalopózik a Fővárosi Grófkisaszony emse mögé, lenyomja a farát s ha nem szalad el, avagyis megáll, akor int a kanjának aki már GYÖN is! ez az igazi magastudománya a szakmának..)

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:22:49

@váltakozó feszültség: bár állítólag nem csak fogorvos van, aki ennfogát fúrni-tömni képes, de olyan sebész is, aki vakbelét műtötte ki.

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:28:12

@Harpi: Nem így van. A blog nem valami, hanem bármi ami a kereteibe belefér DEVISZONTÁM azért netokratív dogmái vanak, ilyen a kommentelés, főleg jógyerekeknél minden off (nemodavaló) és szpem (túl jó és tartalmas a komment, jobb, mint a főszöveg: ergo: a kommentelő reklámozza magát) ami nem dicséri a főszöveget és igasságait. Egy jóindulatú tanács már SZEMÉLYES MEGTÁMADTATÁS OFF és PIFF ANYÁD!

Aztán a tipográfia. A magamfajta HTML-idiótáknak kész sablonokat kreálnak.Ez a sablon is blogdogmatikus, szereti a 10p s betűket csak jegyzettömből bemásolni!!)
Az igazi blog betűje 10p Arial. Vagy valami techno, pl HTML-betű, de tetűméretben.

A blogoszféra májerei a papíragyialapú hippiket, akiket irtani kell (písz? kurvannyuk!) a Times New Roman betűkről ismerik föl. Van olyan blog, amit már magamfajta vén idióta nem képes olvasni, mert a charcoal green alapon a 8p-s apró DE VILÁGÍTÓ betűk lehetetlenné teszik, ámde a blogfejkép meg flash. (villog)

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:36:34

@efes: Szörnyű tévedés feltételezni azt, hogy a címlapszerkesztő admintitkárnőtündérek bizonyos hívó (= címlapmarketing) szavakon túl a szövegösszefüggést tanulmányoznák. Szerintem indexes úőjságíró vagy admin vagy bárki rendesen (tehát nem gyorsolvasva átlósan) SOHASOHASOHA nem olvastak el semmit. Saját payolablogot minek is. AAz akrobata náci motorosok -kattogásmarketingötletet már elemeztem. Másrészt a fikaistát a fika mért érdelkelné? A netmájer, portáldógozó és nagyuraság nem sérül be semmin, mert fő az, hogy a netjobbágy olyat vigyen föl, ami kattogást termel. Persze aztán a haverok, buli és fanta csókosblogok bejegyzéseit meg néha senki nem olvassa... de cserébe viszont a sok blogjobbágy termel a homárnak, subbának cscp nek, autózz!!-nak és kész is.
Azon szoktak esetleg besérülni, ha politikay payoláskodással vádolják őket (lásd a tipikusan holdrablós Bede Márton MSZP -s hisztit a telefonnal...)

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:38:01

@Trójai: Kurkásszál csak! természetesen ezt is ki kéne nyomtatni és tollal kipirosozni...

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 07:44:06

@pusztairénszarvas: köszönöm

@heki: Reméem nem fogok elkurvulni. Hirtelen nem jut eszembe előző leteimből ilyen komment, mint pusztairénszarvasé és még valakié, ja ő az, @v524: , akinek szintén üdvözletem

Egy módon lehetne ezekkel valamire jutni, ha a végén az ember fog egy elfizetésgyűjtő ívet
(nem összehasolításra, hanem korunk fenenagyjainakelrémítésre írom a nagy neveket:) mint JA, Kosztolányi, Krúdy.. és ha megvan párszáz ember, akkor keresni egy kiadót.. régente így ment ez.
De persze, ahogy trójai int: KOREKTÚRAKOREKTÚTAKORREKTÚRA szerkesztés KORREKTÚRA
@Trójai: ezt az írást egy [szokásosan.. sajnos..]túl-és agyonírt förmedvényből ollóval (kijelöl, töröl) szerkesztettem, de még salátás nagyon.

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 08:17:31

Érdeklődőknek: kattogásmarketing:
kb 3000 olvasó volt, ha kumulálom a kommentek kattogástermelésével meg azokkal, akik az első sort se olvasták hőkölvén, hogy még 15 sornál is hosszabb és elkatt' akkor is kb 1000 olvasó volt, ami szerintem szép szám... csaknem 300-an talán végig is olvasták úgy, hogy a közepét is...

Frick László Emlékzenekar 2010.01.09. 08:19:44

@csőr dzsinn ész: elfogadom, hát, jöhettek fejlécet csinálni vagy HTML-hártyát kovácsolni
kösz!
m@jd

Harpi 2010.01.09. 09:30:43

És most tényleg OFF:
A Blog.hu fejlesztőt keres.
szevasztok.blog.hu/2010/01/08/a_blog_hu_fejlesztot_keres
Mennyünkmá!!! Fejlesszünk!!! Dejó!!!
ON

heki 2010.01.09. 12:34:07

@Frick László Emlékzenekar:
na 300 előfizetővel jelentek már meg klasszikusok (én meg tördelést ingyér vállalom, harpi meg trójai korrektúráz, csőr dzsinn feszültség meg marketingol mongyuk.)

Harpi 2010.01.09. 13:47:33

@heki: Na ez az, a 300! No de? :))
Én szívesen belebarmolok ebbe, ingyér is, sőt ha nekem kell fizetni, akkor is. Viszket a piros tollam...

Trójai 2010.01.09. 14:33:40

@heki: látod, meg is van a munkamegosztás :))

@Harpi: :DDD

Barát József guru 2010.01.09. 16:06:32

Elég nagy itt a tülekedés a szerkesztőségi postokért, a sok önjelölt!

Látom már, mindről lemaradtam, majd akkor én leszek a szerkesztőségi life coach, personnal trener és satöbbi.

Amúgy már többször meg akartam kérdezni, az mit jelent, hogy scientolingvisztikai ??

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.09. 18:28:45

@Barát József guru:

Te hozod a kávét meg a szendvicseket? Remélem zord neved ellenére csinos 22 éves bögyös nő vagy.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.09. 18:31:03

@Trójai:

Igen. Egyrészt nem sok mindent hagytatok, másrészt a grafikák elhelyezkedése jelenleg meglehetôsen suta.

Barát József guru 2010.01.09. 18:59:02

@Panther_V: azt már megszoktam, ha valami női nickkel nyomulok, előbb- utóbb flörtatív lesz a csevej. De bevallom, a férfi nickjeim közül ez az első, amelyikre ilyen vonatkozásban gondol valaki. köszönöm:D

csőr dzsinn ész 2010.01.10. 00:46:41

@Barát József guru:

azt, hogy mielőtt bárki seggbebaszna, óvszert húz!

Trójai 2010.01.10. 01:42:42

@Panther_V: Tőlem...nekem aztán mind1. Nem én csináltam a munkakörök kiosztását. :)

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 01:46:40

@Trójai:

Lehetnék én aki letörli a mosolyokat.

Trójai 2010.01.10. 01:53:08

@Panther_V:

Miért zavar annyira a mosoly? :)

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 01:57:45

@Trójai:

Természetellenes. Bizonyos nôi mosolyok tetszenek. De egy férfi ne tegyen ilyet feleslegesen.

Trójai 2010.01.10. 02:03:55

@Panther_V: Egy mosoly sem felesleges.

Szóval akkor a férfiak ne mosolyogjanak, mert buzis? Tilos? Férfiatlan? Elvetemült? Abszurd? Természetellenes? Neked nem tetsző?

Ugyan kérlek.

*legyint

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 02:05:42

@Trójai:

Helytelen következtetéseket vonsz le.

Trójai 2010.01.10. 02:29:50

@Panther_V:

Akkor definiáld konkrétabban ezt a mosolyproblémát. Mosoly-ellenességet.

Mert ugye esetünkben nem is mosolyról van szó, hanem egy szmájliról. Aminek a másik neve mi is? Ja, hangulatjel! Szóval csak súgom, hogy a delikvens hangulatát volna hivatott prezentálni ez a szösszenetnyi karakterhalmaz. Nem azt, hogy én most rádvigyorgok, mert tetszel, vagy ilyenek.

Szóval nem értem, miért kezded el magyarázni, hogy neked csak bizonyos női mosolyok jönnek be?
Kit érdekel?

Nekem minden női mosoly bejön amúgy. Különösen, ha nekem szól.

:)

Frick László Emlékzenekar 2010.01.10. 09:19:06

@Barát József guru: A scientolingvisztikai szöveg iskolapéldája Kulcsár-Szabó professzorúr munkássága, aki annyiratoddományossanszigorú, hogymár, ámde a szerencsések élőben, az ő debrecenies-hajdú-bihariass ízeivel hallgathatják! A magyar scientolingvisztikai szöveg a tudományosság érdekében magyartalan, érthetetlen, inkább a matematikai pontosságot tekinti s ezért akár germanizmusoktól veretes. (-> megképzettség)

Frick László Emlékzenekar 2010.01.10. 09:22:18

@Panther_V: Sajnos nem komoly az a könyv, amiben kép van, lásd a klasszikus esetet, Kurt Vonnegut Börleszk -jét Réber László rajzaival Ilyent irodalmi fenenagy el sem olvas, hanem felhív egy amerikairidalomhoz kompetens fenenagyot és megkérdezi,, mi ez a Vonnegut, ő pedig azt mondja, hogy lektűr, klimaxos vidéki műszakiértelmiségieknek és tanárnőknek. És akkor ettől kezdve Vonnegut így tagozódik a magyar irodalmi kitekintésbe és kész.

MŐ Jolán 2010.01.10. 10:09:47

@Trójai:

mindenesetre értékelem, hogy kiírod anyanyelved szavait. ez nem helyesírási probléma, ez erkölcsi kategória

köszönöm.

az, hogy faszságokat írsz, már egy más téma.
pláne ez a szmájlizás bazdmeg.... ez kiváló indikátor arra, hogy kommunikáld: debill fasz vagy, aki magából indul ki és nem tudja elképzelni, hogy a másik pontosan érti, éppen milyne hangulatban írtad, amit írtál.

döbbenet mi?

a többieknek jegyzem meg, hogy férfiember kijelent, felkiált, és csak a debillektől kérdez, végső esetben.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.10. 10:56:39

Az antiszmájlizmus egyidős az internettel. Írd azt, hogy kettőspontbezárójel, vagy ikszdé, ha már. :) bazmeg.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.10. 10:59:54

@Frick László Emlékzenekar: Réber rajzai szerintem éppen a jó példák a kompetens illusztrációra. Kurvára rendben vannak és nem csak Vonnegutnál.

Harpi 2010.01.10. 11:01:25

@Frick László Emlékzenekar: Én kifejezetten szeretem a képes könyveket meg azokat a cikkeket, amelyekben sok az illusztráció. Kevesebbet kell benne javítani.
Úgyhogy jöjjenek a képek, jó sok és nagy! Fricknek is jobb: nem kell annyit írni.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.10. 11:02:28

@Frick László Emlékzenekar: Én úgy tudom, az indexes főlapon található blog.hu ajánlósávot a comment.com-os sixx szerkeszti, aki azért nem egy titkárnő-karakter...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.10. 11:07:45

@Frick László Emlékzenekar: Én azt sem tudom egyébként, hogy mire föl ez a nagy kattogásmánia, avagy. Hogyan váltható a kattintásszám pénzre, mert mi már értelme lenne? Ahhoz, hogy a kattintásból pénzt lehessen keresni, hirdetők kellenek, na most, hogy valaki olyan lóvéval hirdessen, amiért már téliszalámit is tudsz venni a közéertben, milliós kattintásszámok kellenek, amit viszont csak puncikkal, provokatív jellegű buzizsidócigánykomcsinácifideszesezéssel lehet elérni. Ja és biciklisautósozással, mávozással, békávézással. Modorosblogozással. De semmilyen mélyebb, vagy csak mélyebbre hatoló szándékú írással.

Harpi 2010.01.10. 11:19:23

@efes: Hogy úgy van! A hajdúpéterezés önmagában már csak kb. ezer kattintást hoz. Kipróbáltam.
Hanem viszont! Valszeg mégmindig egy kis kukacoskodó geci vagyok, de a blogajánlóban nem lehetne kijavítani az első mondatot? (Azt a dogma járja...) Kurvára idegesít. De persze lehet, hogy ettől jó, csak én hisztizek itten...

Trójai 2010.01.10. 11:37:29

@MŐ Jolán: Gratulálok hozzá, h ismét megcsillogtattad primitivizmusod. :))
Tegnap még azon picsogtál vala, h nem szólsz hozzám soha többet, h eszem azt a kis érzékeny überfos lelkedet.

Trójai 2010.01.10. 11:40:30

@Harpi: Én már nemhisztizek. :) Hagyom a dolgokat a maguk útján folyni. :D
Ezek az übermensek majd elintézik, amit úgy gondolják, h el kell intézni...

Ahogy láttam ketten is felajánlották a segítségüket, de nagyon még nem dolgozhattak rajta, mert a fejléc még mindig belelóg a címbe.

Trójai 2010.01.10. 11:42:03

@efes: lásd egyik kommentem a nonverbális jelekről és az internetes kommunikációról. :D
Nemíromlemégegyszer. :)

Harpi 2010.01.10. 11:55:19

@Trójai: Ez monitorfüggő. Nekem a benti nagy gépemen, bazi nagy montorral, belelóg, itthon a laptopon nem.

Trójai 2010.01.10. 11:58:14

@Harpi:

Jó, én nem értek hozzá, engem pont ez az egy dolog nem is zavart, nem is én tettem szóvá. (észre sem vettem amúgy).

De ha már kaptak acces-t a fiúk, mert felajánlották tehetségüket a jó ügy érdekében, akkor illene betartani az ígéretüket. :))

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 12:01:24

Aki ragaszkodik a hangulatjelekhez nyilván az a típus aki telefonbeszélgetés során olykor idétlenül felröhög, meg olyanokat mond: Nemár! Tényleg? Úristen! Szegényem! Hogy bírtad? Hüp-hüp.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 12:02:53

@Trójai:

De nem kaptam. Csak ígérte Frick, ráadásul nekem tetszik így, de ha kérné megcsinálnám.

Trójai 2010.01.10. 12:11:38

@Panther_V:

Ez az oltás igen gyenge. Plusz még telefonom sincs.

Na, hát oké, azt nem tudtam, hogy akkor mégsem kaptál acces-t, csak annyit láttam, h Frick írta, h ad.

De akkor meg is nyugodtam, én nem adnék csak úgy fűnek-fának hozzáférést, főleg nem ilyen egyedeknek, mint ti.

Ez a címbe belógás engem sem zavar amúgy, ha nem írjátok észre sem veszem. Direkt van egy szolid bája.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 12:16:11

@Trójai:

Faszom se akar téged oltani, legfeljeb szôlôt oltok, ha muszáj. Leírtam a véleményem, ettôl te még annyi hangulatjelet használsz amennyit akarsz.

FLE nekem féleértésbôl ajánlotta fel a meghívót ugyanis a belógó címmel kapcsolatban végig azt hangoztattam, hogy így a jó, de valami okból iróniának vélhette.

Trójai 2010.01.10. 12:31:20

@Panther_V:
A véleményt cizelláltabb stílusban is ki lehet nyilvánítani, akkor talán még komolyan is vesznek. (téged is meg a véleményed is.)
Mert így csak egy frusztrált idiótának tűnsz, aki komplexusait kompenzálja a neten.

De tudod, másvalami is eszembe jutott a véleményedről:

"Amikor szívem
gyáva és agyam lusta:
véleményem van."

/Fodor Ákos/

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 12:39:06

@Trójai:

Ezzel semmi gond, valóban egy frusztrált idióta vagyok, s nincs igényem arra, hogy komolyan vegyenek. Amennyiben olykor mégis akkor azt a stílussal jelzem is.

Az idézet jó.

Trójai 2010.01.10. 12:43:31

@Panther_V:
Szóval ha komolyanvételre vágysz, akkor vagy vulgáris, vagy akkor nem?
Még mindig nem értem. :)

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 12:52:27

@Trójai:

Te magyar-népművelő szakon végezhettél. A csillagjegyed Halak, Skorpió aszcendenssel, s 50 körüli dagadt, dajeroltszemélyzetisfrizurás nő vagy.

Harpi 2010.01.10. 13:05:27

@Trójai: Intermittáló explozív zavar. Nem tudja befolyásolni. A maónikasóban látunk ilyeneket. Az egyik pillanatban tök normális, aztán valamin felbassza magát, és kijön belőle az állat. De csak ritkán pszichotikus - figyelj csak!

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 13:10:43

Még a végén Pat Batemant fargtok itt belôlem.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 13:12:44

Mellesleg nem akármin fogom hamarosan kurvára fölbaszni az agyam, hanem az értetlenkedés-kérdezôsködés-szmájlizás e furcsa eegyén aki valamiért trójainak nevezi magat. Szerintem inkább thébai lenne találóbb.

Harpi 2010.01.10. 13:12:52

@Panther_V: Szegény Trójai két hete nem mer zuhanyozni...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 13:14:32

@Harpi:

A népmûvelô arcoknál ez nem meglepô. Talán a rajzosok büdösebbek.

Harpi 2010.01.10. 13:18:14

@Panther_V:
- Mrs. Bateman jól van?
- Köszönöm kérdését, jól van. Szépen szárad.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 13:20:20

Hajnali agymenésem volt, hogy összedobhatnánk egy árnyékFLE blogot, valamelyik hosszabb posztját rendbe szerkesztve, kicsinosítva, s magam elé képzeltem a végeredményt. Szép lett, s eladható, kérdés annyi: ez volna a cél? Mert akkor meglehet tenni.

Trójai 2010.01.10. 13:20:53

@Panther_V:
:DDDDD
De tényleg, magyarázd már el nekem. :)
Meg azt is elmondhatnád, hogy mit reggeliztem.

@Harpi: Ez nem igaz, mert 2 éve.

Amúgy aranyosak vagytok így együtt, ahogy gyártjátok rám az elméleteket.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 13:21:17

@Harpi:

A fagyasztóban van. Nagyrészt. A kocsonyának való részek a hagyományos hûtôtérben.

Trójai 2010.01.10. 13:23:14

@Panther_V:

Kérdés hogy jóváhagyják e.

De a közös munkának tapasztalatom szerint mindig az a vége, hogy a lelkesedés igen nagy eleinte, aztán pedig senki sem ér rá...vagy mindegyik mást akar.

Egy embernek pedig igen nagy munka lenne rendszeresen.

Harpi 2010.01.10. 13:24:04

@Panther_V: Nem rossz ötlet. Indítsuk el a Frick László Emlékzenekar Emlékzenekar blogot, amiben hatalmas szellemi emlékművet állítunk FLE-nek.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.01.10. 13:25:27

@Trójai:

Így van. Többszörös tapasztalat.

Kéne FLE-nek egy múzsa, akinek érzéke van a nyelvhez, a tipográfiához, s kicsit ért a HTML-hez.

Trójai 2010.01.10. 13:31:47

@Panther_V:

és van szabadideje rendszeresen végignyálazni FLE agymenéseit.

Ámbár, lehet nem feltétlen kell azt azonnal és rögtön.

A fő kérdés azonban az itt, hogy FLE mindehhez mit szól. Akarja é egyáltalán.

A belejavítások-átjavítások többnyire érzékenyen érintik a szerzőt. Ehhez pedig véleményem szerint nem elég az online tér által biztosított kommunikációs lehetőség. Személyesen kéne leülni együtt (a mártír és önfeláldozó korrektornak és FLE-nek) és átbeszélni a módosításokat.

A gondolatban időben túlzottan előreszaladó egyéneknek még felmerülhet az az aprócska kérdése is netán, a majdani részesedési százalékokkal kapcsolatban. Esetleg ha az nem, akkor a megbecsültség valamely költőibb formája, mert mégiscsak dolgozott ő is. Mert ugye teljesen önzetlen lélek nem él a földgolyón.

Szóval ez az ötlet így nagyhirtelen túl komplikáltnak tűnik nekem.

Harpi 2010.01.10. 15:39:26

@Trójai: Nem olyan bonyolult dolog ez.
De mi lenne, ha megvárnánk, mi sül ki ebből az egészből! Lehet, hogy ez egy fejlődésregény, és három-négy rész múlva már érteni fogjuk. Csőr dzsinn ész persze még nem, de talán később. Majd, ha.
Ne legyünk türelmetlenek.
Inkább indítsunk internetes szavazást arról, mi lesz a kifejlet.
Vagy adjunk ötleteket Emlékzenekarnak, hogyantovábbilag.

est komor őre. 2010.01.10. 15:43:52

@Harpi:

vasárnap nem anyázlak, bárhogy kéred!

NINCS cél, nincs végkifejlet. megy bele a semmibe, onnan, ahonnan jött, gondolatfoszlányok, test nélkül.

Te materialista fasz!

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.01.10. 16:16:13

annyian tolongtok már frikk ánusza körül, hogy nincs gusztusom odatolakodni

Harpi 2010.01.10. 16:32:33

@est komor őre.: De hát éppen ez az élet, nemdebár! Te honnan a seggemből jöttél és hová tartasz? Van, volt a te életednek akár egyetlen hete, amit kiragadva, leírva, emberábrázolva és dramatizálva, nem unnánk halálra magunkat? Vagy nem basznánk föl magunkat azért, mert az időnket rabolták az elolvastatásával?
Ja, és engem vasárnap lehet anyázni. Szombaton nem lehet.

Barát József guru 2010.01.10. 17:25:24

Ezzel a szánalmasan vérszegény kis kommentsorral csesztétek a vasárnapotokat?

Megjegyzem, úgy 100 hozzászólás fölött már FLE más blogjain mindig megkapja az első nyiltszini és szégyentelen szexuális ajánlatot, meg hogy kűggyön fényképet. Szóval van még hová feljönnötök.

Harpi 2010.01.10. 17:29:25

Nemégcsakannyit: én fikáztam itten a legszaftosabban, frecsegett a nyál, rendesen. De kezdem érteni ezt a marha frikket. Asszem simán csak próbál megfelelni a sajátmaga támasztotta elvárásnak: "...egy írás, ha történet, akkor a scientolingvisztikai megképzettsége alacsonyszínvonalú. Vagy ha magos irodalmiértékeket hordoz, akkor senki se érti és nincsen benne történet."
Nem is tudja, pedig túlteljesített! Ennek a szófosásfolyamnak a szcientolingvisztikai (kéretik így írni, esz-szel!) megképzettsége a nullához közelít, mindazonáltal nincsen benne történet, mégis magos irodalmi értéket képvisel.
Úgyhogy vagy Parti Nagy Lajos egy marha, vagy az összes irodalmár leszophatja magát, vagy mindkettő.
Maguké a terep.

Trójai 2010.01.10. 17:36:09

@Barát József guru:

Igen? Akkor pótolom! FLE, küldjél nekem fényképet, a szexuális ajánlaton még gondolkodom.

@Harpi: Igazad van. Annyit azonban ellenvetnék, hogy van benne történet, csak szertefut.
Elég csapongó a gondolatmenete. Eldobja, majd újra felveszi a történet fonalát, gombolyítja, összekuszálja, másik történetbe kezd, azt is összekuszálja, de ettől izgalmas, hogy ki kell hámoznod belőle ami neked kell, vagy amit szeretnél.

Olyan mintha hasnyálmirigy pusztítás közben írta volna.
De én olyan deviáns vagyok, nekem az őrület és önpusztítás minden formája tetszik.

Avagy ahogy te is írtad, a káosz jobban tetszik, (még ha nem tökéletes káosz is) mint az entrópia elvén rendeződött tökéletesség.

Harpi 2010.01.10. 17:52:55

@Trójai: Eh! Most én mondom ezt! Olvassatok Maupassant-t! Vagy olvassatok expresszionistákat! Vagy simán Tolsztojt. Vagy csapjátok fel a Buddenbrook házat akárhol, és kezdjétek el onnan olvasni!
Nem akarom fölemelni ezt az exhibicionista majmot, de nézzetek már körül otthon a polcon, bazdmeg, mielőtt a történetszövés dramaturgiájának integritásával baszakodtok!
Na. Persze a pirostollas beírásom érvényes, de akkor is.

Trójai 2010.01.10. 17:59:51

@Harpi:

Azt nem írtam, hogy ez a stílus vagy történetszövési mód újdonság lenne.

Engem amúgy kifejezetten fáraszt néhol a szöveg. Khm, azaz az olvasmányosság nem nevezhető fő jellemzőjének.

A pirostollazásban pedig eddig is egyetértettünk.
:)

Barát József guru 2010.01.10. 18:12:52

Hogy is szól a közhely? Aki tud, az ír, aki meg nem, az piros tollal javítgatja.
@Trójai:
@Harpi:
úgye, nem fogtam mellé, hogy két magasan képzett bölcsésszel állok szemben?

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2010.01.10. 18:20:40

@Barát József guru: hogy tudd, azért írtam be egy pontot az imént, hogy megjelenhessen a kommented. nem, nem kell köszöngetni, ugyan, na.

Trójai 2010.01.10. 18:27:20

@Barát József guru:

Közgazdász valék.
Csak ugatom az irodalmat.

De engedtessék meg nekem, hogy javítási kényszerem legyen.

Tudod, valaki embereket gyilkol, valaki dohányzik, valaki anyázik, nekem a korrektúrára áll fel.

Harpi 2010.01.10. 19:03:39

@Barát József guru: Szerintem ne ezen a héten kezdj vehemens szerencsejátékozásba. De talán még a lottót is elfelejtheted mostan. Mert én meg eredetileg biológus vagyok. Taxonómusnak indultam. Rendszertanász, vaze. Tudod, aki kicsi kedves állatokkal szörnyű dolgokat csinál.
Az elmúlt húsz évben a szerzőkkel csinálom esztet.
És élvezem...!!!

Barát József guru 2010.01.10. 19:17:02

semmibe sem kezdek, sorban tünnek el a a hozzászólásaim.
Ebben is a ti piros tollatok van?

Harpi 2010.01.10. 19:35:28

@Barát József guru: Lehet, hogy mégis van rosszabb a Deákné vásznánál.
Tal. ott.

Harpi 2010.01.10. 19:40:43

Érdekesen van ez elkúrva. Ide akartam belépni, és a Deáknéhoz akarta a hozzászólást regisztrálni.
Na, pihentessen!
süti beállítások módosítása